El pasado 28 de julio del año en curso, se llevó a cabo el Segundo Encuentro con Investigadores y Académicos Nacionales e Internacionales en el CIEX, otro evento académico organizado por la Institución. El propósito principal de este evento es dar oportunidades a la comunidad del CIEX para convivir e intercambiar experiencias con investigadores nacionales e internacionales. Otro objetivo de este evento es dar a conocer algunas de las investigaciones que se han realizado en los programas de Licenciatura y Maestría del CIEX. Este es el cuarto año en el que se organiza dicho evento. En esta oportunidad, el ponente fue el Dr. Jorge Aguilar de la Universidad Autónoma de Sinaloa (UAS) quien ofreció dos conferencias de gran interés para los asistentes al evento, las conferencias se titularon: ”Self-awareness a sine qua non for effective ELT” y “Educationally Adrift: Where are we taking language learners to?”. Al final del evento, algunos de los alumnos y profesores se acercaron al ponente para expresar su gratitud al Dr. Aguilar y su interés por los temas de las conferencias presentadas.

SECOND ENCOUNTER WITH NATIONAL AND INTERNATIONAL RESEARCHERS AND SCHOLARS

The last 28 of July of the current year, it was held the Second Encounter with National and International Researchers and Scholars at CIEX, another academic event organized by the institution. The main purpose of this event is to give opportunities to the community of the CIEX to interact and exchange experiences with national and international researchers. Another objective of this event is to present some of the investigations that have been made in the Bachelor’s and master's degree programs at CIEX. This is the fourth year in which the event is organized. On this occasion, the speaker was the Dr. Jorge Aguilar from the Autonomous University of Sinaloa (UAS) who offered two conferences of interest to those attending the event, the lectures were titled: "Self-awareness to sine qua non for effective ELT” and “Educationally Adrift: Where are we taking language to learners?”. At the end of the event, some of the students and teachers came to the speaker to express their gratitude to Dr. Aguilar and their interest in the themes of the conferences presented.

Galeria Completa